Неприємність із розрядженим акумулятором може трапитися будь-коли й будь з ким. Намагатись уникати таких ситуацій потрібно, але навіть у досвідчених водіїв такі прикрощі трапляються.
Реанімувати АКБ у таких випадках або здійснити аварійний пуск двигуна допоможе пуско-зарядний пристрій. Він, на відміну від простої зарядки, має можливість подавати безпосередньо на стартер струм високого номіналу, навіть не знімаючи батарею, яка в такому випадку є провідником.
Працюють ПЗП або від мережі 220 В, або від власного акумулятора. Останній варіант підійде для мобільного використання, мереживні пристрої працюють у стаціонарних умовах.
Розглянемо, на що звертати увагу під час вибору пуско-зарядного пристрою.
Крок 1
Перше, що вам потрібно зробити — визначитися з типом АКБ, встановленої на вашому авто. Це можуть бути:
- Кислотно-свинцева батарея — наразі найбільш розповсюджений різновид автомобільних акумуляторів (позначається як WET).
- AGM — повністю герметичний кислотний акумулятор.
- Гелева АКБ (GEL). Її особливість — відсутність рідини (електроліта), що дозволяє використовувати батарею в будь-якому положенні. Не потребує обслуговування, на відміну від свинцевих аналогів.
Розібравшись, який саме тип батареї встановлений у вашому транспортному засобі, можна братися до вибору конкретної моделі ПЗП, яка підтримує цей тип акумуляторів.
Крок 2
Тепер потрібно звернути увагу на номінал напруги батареї. Для легкових авто це зазвичай 12 В, для комерційного та вантажного транспорту — 24 В, такі ж акумулятори використовуються в будівельній та сільськогосподарській техніці.
6-вольтові батареї встановлюють на малі транспортні засоби: мотоцикли, скутери, садові трактори тощо. Потрібно переконатися, що пусковий зарядний пристрій, який вам сподобався, підтримує таку ж напругу.
Крок 3
Переходимо до безпосереднього розрахунку робочих характеристик, для чого потрібно знати ємність батареї та струм заряду.
Ємність АКБ може бути різною, навіть у межах одного класу транспортних засобів. Усереднене значення для мотоциклів, наприклад, 20 А·ч, для легкових авто — 60 А·ч, на позашляховики встановлюють АКБ ємністю 80 А·ч.
Для зарядки батареї визначеної ємності потрібен струм заряду, номінал якого складає 10% від ємності акумулятора. Час, потрібний для підзарядки АКБ, залежить саме від величини струму зарядки. Чим він більший, тим швидше батарея відновить свою ємність. Але зловживати цим не варто: часта зарядка на максимальному рівні струму чи використання режиму «Boost» може стати причиною передчасного виходу з ладу батареї.
Цікаво, що виробники пуско-зарядних пристроїв не вказують час зарядки, навіть приблизно, посилаючись на те, що цей показник залежить від багатьох факторів і його неможливо розрахувати.
Крок 4
Залишилось визначити величину максимального пускового струму. Це потрібно для того, щоб пуск двигуна був безпечним і водночас ефективним. Для цього множимо ємність АКБ на 3 — це й буде те мінімальне значення, на яке потрібно орієнтуватися.
Маючи всі рекомендовані показники, можна розпочати пошук потрібної моделі ПЗП, враховуючи також можливі додаткові функції.