Чи варто купувати запчастини про запас?

Коли давно багато щасливчиків, у яких була машина, також зберігали запасні частини та інструменти у своїх гаражах або сараях. Не дивно. Здобуття деяких компонентів було майже дивом. Запчастини для іномарок доводилося шукати та діставати. Зараз Запчастини для японських автомобілів та будь-яких інших машин проблем немає і можна в будь-який момент замовити необхідну запчастину і вже завтра її одержати. Але в той же час багато хто замислюється про купівлю запчастин про запас, і давайте розберемо, а чи вигідна сьогодні така процедура?

Коли варто купувати запчастини на користь?

В останні роки стало дуже модно інвестувати в класичні автомобілі, які доступні лише дуже багатим людям та всіляким молодим людям, з надією (дуже слабкою), що одного разу вони стануть цінною класикою. Як відомо, цінними є лише повністю оригінальні автомобілі. Згодом на ринку буде все менше і менше запчастин для класики, а ціни на них зростатимуть. Тому в цьому випадку варто придбати якнайбільше оригінальних компонентів – від простих повітряних та паливних фільтрів, гальмівних дисків та колодок до більш просунутих компонентів, таких як комплекти газорозподільного механізму (ремінь, шків, натягувач, насос охолоджуючої рідини), котушки запалювання, свічки на дизельного двигуна, елементи підвіски, коромисла і, наприклад, самі коромисла, якщо вони замінюються на даній моделі) і т. д.

Також варто перевірити, якими є типові несправності тієї чи іншої моделі. Якщо цей класичний або «юнгтаймер» страждає, наприклад, виходом з ладу багатофункціонального перемикача або радіатор у ньому заіржавів, такі комплектуючі варто купувати заздалегідь.

Друга ситуація, коли варто купувати запасні частини на складі, стосується ввезення автомобіля, який ніколи не продавався в Росії і для якого запчастини не можуть бути куплені в країні. Це може бути, наприклад, машина із Китаю. При ввезенні такої машини непогано відразу запастися витратними матеріалами.

Але варто пам’ятати, що в обох випадках надзвичайно важливим є спосіб зберігання деталей, і це може бути досить складно. Про це далі.

Чому запасні частини на звичайному автомобілі невигідно складувати?

Запчастини для японських автомобілів масового виробництва потребують відповідних умов зберігання – це стосується температури, вологості, сонячного світла та чистоти. Металеві деталі схильні до корозії. Гумові деталі старіють і можуть зламатися. Пластмаси піддаються впливу температур та різних хімікатів.

Приклади включають зубчасті ремені та поліклінові ремені. Згідно з рекомендаціями виробника їх не можна встановлювати, якщо їм більше п’яти років з дати виготовлення. Будь-який перегин призведе до пошкодження внутрішнього корду, що призведе до того, що ремінь буде викинуто. Те саме, що й забруднення ременя будь-якою робочою рідиною. Ремінці також не можна впливати на сонячні промені.

Корозія нещадна для багатьох металевих елементів, від сталевих дисків, гальмівних дисків до глушників або інших елементів вихлопної системи, що зберігаються в гаражі.

Навіть невелика кількість вологи, яку часто можна знайти в різних типах гаражів або підвалах приватних будинків, руйнівна для багатьох електронних та електричних компонентів.

Також автомобільні шини слід зберігати правильно, інакше вони деформуються протягом одного сезону.

Деякі деталі, наприклад, фільтр осушувача кондиціонера, продаються у захисній упаковці. Пошкодження такого пакування означає, що деталь підлягає утилізації.

Для тривалого зберігання запчастин необхідні відповідні умови. Типові рекомендації виробників – забезпечення оптимальної температури повітря (від 15 до 25 ° С), належної вологості повітря (від 40 до 60%), захисту від ультрафіолету (деталі не повинні піддаватися впливу прямого сонячного проміння). Деталі не можна ставити на підлогу, поруч із джерелами тепла (радіатори, печі), і не можна видаляти з них оригінальні мастильні матеріали, у тому числі для захисту від корозії. У випадку пластикових деталей або великої кількості пластмасових деталей захищайте їх від потенційного контакту з хімічними речовинами, наприклад, розчинниками, оліями (включаючи моторні олії) та мастилами. Самі мастильні матеріали можуть бути легкозаймистими, що також потребує відповідного рівня безпеки.

А як щодо зберігання робочих рідин? Вони також потребують відповідних умов та мають обмежений час зберігання. Також слід пам’ятати, що це час зовсім інший, коли упаковка відкрита. Що стосується гальмівної рідини, її не можна зберігати після відкриття, оскільки вона вбирає воду.

Давайте розглянемо деякі рекомендації щодо зберігання робочих рідин від одного з провідних світових виробників моторних масел.

Якщо моторне масло знаходиться у фірмовому заводському впакуванні, воно не піддається впливу сонячних променів і температур вище 25°С і нижче 0°С, його можна зберігати не більше 10 років для масел з 0W-X, 5W-X та 10W- 60 і максимум 5 років для олій зі специфікацією 10W-X, 15W-X та 20W-X. У цих умовах трансмісійне масло для коробки передач (автоматичної та ручної) може зберігатися 5 років, рідина, що омиває, 3 роки і охолодна рідина, вироблена за технологією IAT і HOAT – 2 роки. Однак, якщо упаковка була відкрита, та/або рідина зазнала впливу несприятливих температур (нижче за нуль, вище 45°С).

У звичайному бляшаному або навіть цегляному гаражі без опалення такі умови забезпечити складно.

Робити запаси не варто і з іншої причини. Існує безліч інтернет-магазинів, безліч виробників запчастин і велика кількість продавців, завдяки яким часто можна розраховувати на різні види акцій та знижок.

Матеріали, які також будуть Вам цікаві:

Залишити коментар