Купуючи свій перший мотоцикл, думаєш багато про що — яка потужність мені підійде, перевіряєш лакофарбове покриття обтічників і чи немає цього року суттєвих технічних дефектів. Вас цікавлять витрата палива, потужність гальмування та тип підвіски. Але вас цікавить, чи вам буде комфортно на цій конкретній моделі? Саме для цього при покупці мотоцикла слід звернутися до спеціалізованого магазину мотоциклів, щоб максимально швидко визначитися з типом мотоцикла, мопеда або скутера.
Як вибрати мотоцикл зростання
Ця проблема здебільшого торкається людей низького чи високого зростання. Так, це трохи узагальнення, але коротко це виглядає так. Низькорослі люди (у тому числі жінки) мають проблеми з великими мотоциклами як з точки зору зростання, так ваги та довжини. Довжина мотоцикла також має значення. Є реальні приклади, коли людина, яка за кермом CBR 929 хотіла купити щось новеньке, але модель 1000RR була для неї занадто велика.
Занадто низько
Чому жінки обирають CB500 чи CBR600RR нового покоління? Тому що це компактні, легкі та відносно невеликі мотоцикли. Бути на зріст 170 см і нижче – теж набагато складніше, якщо ти любиш ендуро. Цей мотоцикл з великим кліренсом та високим центром важкості. Ось чому деякі жартують, що цим машинам потрібен або високий підбор, або невеликі сходи.
Якщо ви невисокого зросту і купуєте надто високий мотоцикл — вам буде складно, особливо при повільних маневрах. Під час зупинки підтримуйте себе ногою — щоб мотоцикл не перекинувся і не впав. Під час руху ця проблема перестає мати значення, тому що зі збільшенням швидкості мотоцикл стає стійкішим.
Однак, коли нам доводиться раптово зупинитися і наша ступня не знаходить опори (бо зазвичай ми торкаємося тільки пальцями), грунт готовий, і наш чудово відполірований мотоцикл ляже на нас, посеред перехрестя.
Така ж ситуація може статися, коли наші пальці замість твердого асфальту стикаються зі слизькою поверхнею (пісок, вода на вулиці, схил) – тоді балансувати на пальцях ніг також набагато складніше, ніж на всій ступні, щоб дістати ґрунт.
>
Занадто високо
Люди відповідного зросту (зазвичай вище 185 см) скаржаться з іншої причини. Одні з них думають, що вони схожі на пітбайк або CBR600RR. Чому? Тому що при їзді у напруженій спортивній позі їхні коліна доходять до ліктів. Вони мало місця за органами управління, і обтічника недостатньо, і вітер з усією силою б’є їх по тулубу.
Це стосується не тільки спортивних байків, висота близько 190 см буде тісна і на популярному FZ6. І що? Дуже часто ви починаєте прагнути вищих можливостей, де набагато більше місця… але також починається боротьба, з набагато більшою силою.
Як із цим боротися?
Тут немає ідеального рецепту, кожен із нас має трохи різну структуру та відчуває зовсім різний комфорт їзди на різних байках. Тестова подорож перед покупкою мотоцикла розвіє всі сумніви.
Але є добрі сайти, які дозволяють підготуватися до нього набагато раніше. Тому що соромно витрачати десятки годин на пошуки ідеальної пропозиції мотоцикла, яка виявиться для вас надто маленькою або надто великою.
Спробуйте віртуально – симулятор ергономіки мотоцикла
Існують сайти, що дозволяють вибрати більшість мотоциклів і створити свого віртуального персонажа (вказавши своє зростання). Завдяки цьому ви зможете перевірити і уявити себе на мотоциклі — також симулятори дозволяють імітувати опору для стопи, а також постановку ніг на підніжки. Також можна буде перевірити, чи можливість дотягнутися до землі всією ногою, і, наприклад, чи не будуть коліна в зубах, коли мотоцикл занадто малий.