Майже щороку порушується тема про штрафи за ремінь безпеки в автомобілі. І справді до Верховної Ради постійно надходять, якісь законопроекти, які тим чи іншим способом пов’язані з підвищенням штрафів. І врешті-решт дійшло й до підвищення штрафу за непристебнутий ремінь безпеки одночасно з великим підвищенням штрафів за законопроектом 2695.
Штраф за непристебнутий ремінь
Згідно зі статтею 121 частини 5 адміністративного кодексу України штраф за порушення правил використання ременів безпеки становить
30 нмдг тобто 510 грн.
Також у мережі ходить слух про те, що за повторне порушення можуть збільшити штраф за ремінь або навіть забрати права. А пішло все це через те, що у статті 121 дійсно перераховуються деякі порушення, такі як штраф за номер , штраф за несправні гальма, кермо. Але до ременя безпеки дані абзаци 121 статті не мають жодного відношення.
Чому штраф нічого не навчить?
Наразі загазувати марно, але кілька слів сказати потрібно, щодня знаходиться якийсь коментатор, який готовий доводити, що ремінь безпеки це марна річ і жодні штрафи для таких людей нічого не змінять. Як це відбувається і зі штрафом за керування в нетверезому вигляді. Сума штрафу не має жодного значення, а ось що має значення, то це ймовірність того оштрафують порушника чи ні.
Крім цього для того, щоб довести, що водій був непристебнутий повинні бути згідно з 251 статтею КУПАП – докази, а отримати їх у затонованому авто на швидкості досить складно.
Чому величезна кількість людей не вірить у ремінь?
Я їду на роботу або в магазин – мені не потрібен ремінь
Більшість водіїв, що переміщаються по одній і тій же дорозі, щодня вважають, що я тут 2 роки катаються і ще 20 їздитиму нічого не станеться. Навіть є такий міф нібито у місті ремінь не потрібен. Але проблема в тому, що понад 70 відсотків ДТП трапляються саме поблизу Вашого будинку або постійного місця дислокації. Тобто на знайомій дорозі. І це досить легко пояснити, адже рухаючись по незнайомій місцевості або по трасі ми більш зібрані і намагаємося не відволікатися на дрібниці навколо.
Ремінь завдасть ще більше травм, ніж без ременя
Подушки безпеки, розташування сидіння, водія та інших елементів інтер’єру авто розраховано, виходячи з того, що ремінь буде пристебнутий. І якщо ви не будете пристебнуті в кращому випадку Вас зупинить кермо, попередньо зламавши носову перегородку, у гіршому Ви можете залишити салон через лобове скло, пробиваючи скло своїм черепом. У мережі дуже багато відео, де люди намагаються розбити лобове скло молотком або сокирою і далеко не у всіх це виходить з першого разу. А тепер уявіть, що замість молотка буде череп людини.
Ремінь після ДТП блокується, і я не встигну вибігти
Також дуже цікава помилка, тому що аварій з пожежею або утоплень авто менше 0,5 відсотка, а ось аварій коли людина втрачає свідомість внаслідок серйозної ДТП величезну кількість. Крім цього не варто забувати «про помилку того, хто вижив», адже ми не знаємо нічого про тих людей, які загинули, а таких у нас близько 3 тисяч на рік. І як втрачали вони свідомість чи ні – невідомо.